Portal FCKP
ForumProfilPomocSzukajUżytkownicyGrupyStatystykiAlbumDownload

Strona Główna Forum FCKP
Forum Dyskusyjne Fiat Coupe Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klubowy test regenerowanej turbiny z 20VT

Padnie czy nie padnie.. oto jest pytanie.. :)
Nie ma szans..
22%
 22%  [ 18 ]
Da rade..
77%
 77%  [ 63 ]
Głosowań: 81
Wszystkich Głosów: 81

Autor Wiadomość
majeka 
Young Forum User

Auto: FC+A3
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Ż-c
Wysłany: 2012-07-07, 10:30 pm   

Od tego są rzeczoznawcy i ktoś za to będzie musiał zapłacić - albo firma która źle zregenerowała turbosprężarkę albo firma która ją montowała. Polacy nie są nauczeni jeszcze, że warto dochodzić swoich praw.

Czytałam o regeneracji turbosprężarek, o problemach, odsyłaniu do ponownej naprawy itd. Biorę pod uwagę EMP Turno jako jedną z kilku firm. Obecnie szukam w internecie opinii osób które regenerowały turbosprężarki 2-3 lata temu, bo chyba w ten sposób najlepiej poznać solidność regeneracji.
 
 
aro51 
Old Forum User

Auto: Fiat Coupe 2.0 20vt+
Wiek: 28
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 171
Skąd: ciechanów
Wysłany: 2012-07-08, 8:01 am   

Dochodzenia praw jasne, ale nie z takimi przepisami jakie posiadamy w państwie. Kolega ogarnia turbiny fiatowskie które mało kto ogarnia, a Ty potrzebujesz do vaga 1.8 T gdzie dmucha tylko 1/3 tego co w 20vt.
_________________
FC 2.0 20vt
 
 
majeka 
Young Forum User

Auto: FC+A3
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Ż-c
Wysłany: 2012-07-08, 11:36 am   

Z tymi przepisami nie jest tak źle, to jedynie kwestia zaplecza prawnego:)

Co do samej turbosprężarki to generalnie będę musiała ją wymienić z tym zarówno w A3 2.0TDI (2005) jak i FC 20VT (1999). Chciałabym jednak uniknąć sytuacji w której za wymianę turbosprężarki płacę 550zł po czym okazuje się, że jest źle zregenerowana, odesłanie jej, płacenie kolejnych 550zł za wymianę powtórnie zregenerowanej itd.
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-07-08, 12:03 pm   

a po czym wnosnisz ze w obu do wymiany ? cena wymiany dosc wysoka ;)
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
majeka 
Young Forum User

Auto: FC+A3
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Ż-c
Wysłany: 2012-07-08, 12:43 pm   

To opinia mechanika, coś tam zdejmował i pokazywał do środka turbosprężarki. W FC są jakieś znaczne luzy, a w A3 mam coś pokrzywionego - podobno z mojej winy.
 
 
MARCIN_LE0987 
Forum King

Auto: COUPE 20VT LE 0987
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 2598
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2012-07-09, 4:15 pm   

majeka napisał/a:
550zł


- że niby taki koszt zakładasz za fachową regeneracją (a takiej żądasz) ;hmm

masz poczucie humoru, to na pewno, pytanie czy piszesz by pisać czy po to by się dowiedzieć czegoś o EMP TURBO i robocie Erniego - jeśli chodzi Ci o to drugie to piszesz już po 6-stej stronie tematu, wśród ludzi którzy już się wożą latami na jego suszarkach i wyrazili swą opinię, w skrócie brzmi ona: POLECAM, FACHOWIEC, GWARANCJA, SPRAWDZONY I ZAUFANY...

to tyle z mojej strony - mam nadzieję, że Ci temat pomogłem niego rozjaśnić :wink:

PS.
Podać Ci adres, czy sam poszukasz :wink:
_________________
FC to nie auto, to styl życia...
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-07-09, 4:31 pm   

MARCIN_LE0987 napisał/a:
- że niby taki koszt zakładasz za fachową regeneracją (a takiej żądasz)

masz poczucie humoru, to na pewno, pytanie czy piszesz by pisać czy po to by się dowiedzieć czegoś o EMP TURBO i robocie Erniego - jeśli chodzi Ci o to drugie to piszesz już po 6-stej stronie tematu, wśród ludzi którzy już się wożą latami na jego suszarkach i wyrazili swą opinię, w skrócie brzmi ona: POLECAM, FACHOWIEC, GWARANCJA, SPRAWDZONY I ZAUFANY...


ja tam zrozumialem ze za wymiane ktos bierze 550 a nie za reg turbo ;)
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
MARCIN_LE0987 
Forum King

Auto: COUPE 20VT LE 0987
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 2598
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2012-07-09, 5:13 pm   

wilkuw napisał/a:
za wymiane ktos bierze 550


- masz rację Wojtku, po wczytaniu tak faktycznie wychodzi - z tym, że teraz to nieco dużo jak za podmianę - za tą kasę sam Ci to zrobię w 20VT - jak zapinałem ostatnio, zajęło mi to nieco ponad godzinkę i to na spokojnie (dobra stawka, mógłbym wymieniać codziennie tylko jedną i dobra średnia krajowa jest, albo i trzy :b )
_________________
FC to nie auto, to styl życia...
 
 
majeka 
Young Forum User

Auto: FC+A3
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Ż-c
Wysłany: 2012-07-09, 8:26 pm   

550zł za wymianę turbosprężarki w tym czyszczenie i wymiana oleju bo podobno po wymianie turbosprężarki olej trzeba wymienić. Jaka jest według Was cena za taką usługę skoro uważacie, że 550zł to drogo?

Czytałam o EMP TURBO, ale gdybym nie miała wątpliwości to nie pytałabym tylko od razu skorzystała z jego usług. Znalazłam wiele pozytywnych opinii o tej firmie, ale natknęłam się również na negatywne opinie. Muszę zauważyć jednak, że nie udało mi się znaleźć firmy o której piszą tylko i wyłącznie pozytywne opinie.
 
 
Maro20vt 
Old Forum User


Auto: 20vt
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 309
Skąd: Galaktyka Kurvix
Wysłany: 2012-07-09, 8:34 pm   

majeka, 550zł za wymianę turbiny i oleju to rozbój w biały dzień ;hmm
Lepiej podjedź do innego fachowce bo ewidentnie chcą Cię przyciąć na kasę :evil:
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-07-09, 10:15 pm   

no dosc droga wymiana jak na 20vt nie iwem ile roboty w 1,9 ale raczej obstawial bym okolice 300
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
MARCIN_LE0987 
Forum King

Auto: COUPE 20VT LE 0987
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 2598
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2012-07-10, 9:21 am   

majeka napisał/a:
natknęłam się również na negatywne opinie


- to taki kryształ soli dla smaczku 8)

majeka napisał/a:
Muszę zauważyć jednak, że nie udało mi się znaleźć firmy o której piszą tylko i wyłącznie pozytywne opinie.


- a widzisz - myślisz rozsądnie - jeśli taką znajdziesz to daj znać a i sprawdź kto pisał opinie, pewnie liczna rodzina :wink: :b

Dzwoń do Erniego, szkoda czasu :wink:
_________________
FC to nie auto, to styl życia...
 
 
Koniu 
Forum King
Wrócilem!


Auto: 20VT+ exFC16VT ex16V
Wiek: 34
Dołączyła: 09 Wrz 2004
Posty: 2994
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-07-11, 2:37 pm   

550 zł z filtrem i olejem.Jak olej dobry to cena robi sie ok 300zł, nie jest to jakis kosmos.
_________________
Kazdy silnik ma pompe oleju, pompe wody, to dlaczego nie miałby miec pompy powietrza?
 
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-07-11, 2:39 pm   

no jesli to z olejami filtrami to cena jak najbardziej ok
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
jc406 
Young Forum User


Auto: Lancia k 5.20 turbo
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-15, 10:41 pm   

ERNI napisał/a:
odgrzeję trochę temat ..........jak się sprawują Wasze turbinki ?


Witaj,
Przejechałem 8000km. Dla przypomnienia: to ta zjechana turbina z mojej Lancii Kappa Turbo po 4 (CZTERECH!!) kolejnych "regeneracjach" (Scroll Turbo z Warszawy, potem "no-name", Mielec), w której tulejki i łożyska były w tragicznym stanie (luty 2012). Robiłeś "serię".
Zużycie oleju 0.1L/1000km!!!. W piku ładuje 1.3, spada na nominalnych 1.2 bara. Przy powolnym naciskaniu na pedał dochodzi bez piku do 1.0-1.1 bar.
Jedynie co mnie trochę martwi to słyszalny (choć cichy) gwizd, co prawda sporo cichszy niż po poprzednich regeneracjach, ale raczej go nie było na oryginale. Choć nie wykluczam, że wyczuliłem sobie ostatnio ucho.
Muszę wyjaśnić na razie kwestię braku momentu <2500obr - ciśnienie ładowania do 2200 obr nie przekracza 0.2 bara, potem wolno pnie się do 0.5bara, aby w ciągu 1s przy 2500obr/min piknąć do 1.3 z potężnym przyrostem momentu. Tego nie było na oryginale, było natomiast na kolejno naprawianych turbinach. Dlatego na razie nie obwiniam Twojej turbiny.
W każdym razie jest dobrze. Rok temu na wyjeździe wakacyjnym (5000km) wziąłem 5 litrów oleju - i wszystko wlałem. W tym roku wziąłem 5l i... nic nie dolałem przez 5000km :-) .
_________________
Citroen Xantia 1.8i 16v '97 >390 000 km
Lancia k 2.0t (5.20 turbo) '99 >327 000km
Citroen Xsara 1.8i Coupe BVA '98 >181 000km
Lancia Y 1.2i 16v Elefantino Rosso '99 >170 000km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP '10 >130 000km
 
 
Lexx 
Old Forum User


Auto: było 20VT MY'99
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 238
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-17, 3:25 am   

Moja turbina od Erniego przejechała już 20.000km. Od samego początku jezdziła na wyższym doładowaniu i przelotowym wydechu. Zuzycie oleju dochodzi do 1l/1000km ale to raczej nie wkestia turbiny. Jezdze sportowo czesto.
_________________

 
 
jc406 
Young Forum User


Auto: Lancia k 5.20 turbo
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-19, 10:59 pm   

Chłopaki, polećcie mi kogoś z Warszawy lub okolic, kto przejrzy moje autko.
Będę bardzo dźwięczny :-)
_________________
Citroen Xantia 1.8i 16v '97 >390 000 km
Lancia k 2.0t (5.20 turbo) '99 >327 000km
Citroen Xsara 1.8i Coupe BVA '98 >181 000km
Lancia Y 1.2i 16v Elefantino Rosso '99 >170 000km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP '10 >130 000km
 
 
damag 
Zarząd FCKP
P1 DAMAG


Auto: LE 725 :)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 3452
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2012-08-20, 12:49 am   

Napisz do merrora
_________________
300KM+ -> 400KM+ -> jest Levi's 501KM
4,39 do setki i 12,639 na 1/4 mili :)
 
 
 
jc406 
Young Forum User


Auto: Lancia k 5.20 turbo
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-22, 10:03 pm   

Dzięki, napisałem, odezwał się.
_________________
Citroen Xantia 1.8i 16v '97 >390 000 km
Lancia k 2.0t (5.20 turbo) '99 >327 000km
Citroen Xsara 1.8i Coupe BVA '98 >181 000km
Lancia Y 1.2i 16v Elefantino Rosso '99 >170 000km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP '10 >130 000km
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2012-10-08, 11:15 am   

zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku :

www.facebook.com/emp-turbo

codziennie znajdziecie na niej wiele aktualności z życia firmy oraz sporo nowinek dotyczących turbosprężarek oraz ich naprawy .........

Pzdr
Erni
_________________
www.emp-turbo.pl
www.facebook.com/emp-turbo
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK,
TURBOSPRĘŻARKI-NAPRAWA
-REGENERACJA-SPRZEDAŻ
Ostatnio zmieniony przez ERNI 2012-10-17, 2:33 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Maciuś 
Advanced Forum User


Auto: Coupe Plus,ToledoTDI
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-14, 11:46 pm   

Teraz mogę coś napisać na tema turbiny od erniego. Jak ktoś nie chce robić za dużych modów by zwiększać moc w aucie to polecam turbo z seryjną stroną zimną czyli 42,5 zapinamy do tego novi i autko będzie ładnie śmigało. Jak ktoś już weźmie większe koło kompresora np. 44,5 to może to jeszcze z novi będzie to funkcjonować, ale może się okazać że nie ja bym proponował już przy tej turbinie założyć mocniejszy actuator i wystroić. Przy każdym większym kole kompresora już musowe jest wystrojenie i założenie mocniejszego actuatora. Ja ogólnie jestem mega zadowolony z turbiny od erniego teraz po wystrojeniu to autko naprawdę dobrze się odpycha zobaczmy jaki wynik będzie na hamowni.

A i wielkie podziękowania merrorowi i desantowi za kawał dobrej roboty przy moim autku(na razie tu a potem jak założę temat o coupe to tam też napisze kilka zadań).
 
 
DESANT 
KLUBOWICZ FCKP
Mr.Prostak :)



Auto: jest... 2.0 20VT+
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 10715
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-10-14, 11:52 pm   

grunt że śmiga ;)
_________________
I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
https://www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
 
 
Slayer 
Young Forum User

Auto: Fiat Coupe 20VT
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-10, 4:55 pm   

A co powiecie na coś takiego?
http://kt-technik.pl/Fiat...79,turbina.html

Nie wiem, gdzie to znalazłem, także nie wiem nic na temat firmy. Ktoś miał styczność?
 
 
Marek Krupa 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: Coupe 2/20VT/, X1/9
Wiek: 59
Dołączył: 15 Mar 2003
Posty: 1675
Skąd: Kazimierza W
Wysłany: 2013-02-10, 8:30 pm   

Trochę mnie nerwa bierze na takie pisanki. Jeżeli ERNI robi dobrze turbiny to po co zajmować czas na dywagacje. Sam jak wcześniej pisałem, miałem turbosprężarkę regenerowaną 15x przez zakłady nie mające pojęcia o co biega.
ERNI jest fachowiec i chwała mu za to, że jako jedyny w PL potrafi zrobić turbo do 20vt.
_________________
Marek 007
 
 
P@bLO 
Członek Zarządu FCKP
Broom YELLOW



Auto: ŻÓŁTE 20vT i AR159SW
Wiek: 28
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 6657
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2013-02-10, 10:10 pm   

Slayer, po co wyważać otwarte drzwi?
Erni zna się na robocie i robi to dobrze, a zanim się pojawił wszyscy kupowali nowe suszarki bo żadna regenerowana nie wytrzymywała długo. :roll:
_________________
~~>http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Coupe/44916
336KM -> 403KM i 464Nm -> 411KM i 509Nm -> 483KM i 544Nm
2.0 20VT, Garrett GT3071r. .86 A/R, Wtryski 650cc BOSCH, regulator 3,8bar, Warbro GSS 341 w baku + BOSCH 044 in line, AEM 30-3300, zegary Innovate, Ecumaster EMU, kute korby Techno5, kute tłoki Wossner, wydech i DP 3", FMIC 450x300mm, głowica "Stage3", Helix organiczny
Fiat Coupe 20V Turbo KLIK i Skoda Superb III L&K 2.0 TDI DSG 4x4 190KM
 
 
 
Slayer 
Young Forum User

Auto: Fiat Coupe 20VT
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 11:13 am   

...zapewne z powodu braku w sprzęcie np. wyważarki, bo te zaczęły się pojawiać dosłownie kilka lat temu.
Dobrze wiedzieć, że ktoś jeszcze się tym zajmuje, bynajmniej nie podważam czyiś kompetencji.
Ostatnio zmieniony przez Slayer 2013-02-11, 11:13 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dominik028 
Forum King

Auto: 16VT
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 2257
Skąd: ...
Wysłany: 2013-02-11, 11:31 am   

Jeśli mowa o Ernim to jak widać po testach i ilości zregenerowanych w Klubie turbin to zajmuje się tym zaje..cie. Dodatkowo zresztą robi parę modów w tych turbinach w zależności od potrzeb właściciela auta :-)
_________________
9 kwietnia 1993– zakończono produkcję montowanego w samochodach Warszawa, Żuk, Tarpan i Nysa polskiego silnika S-21.
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2013-03-08, 10:07 pm   

Witajcie :)

W końcu ruszyłem temat ze stroną internetową , na dzień dzisiejszy jest jeszcze trochę " w pieluchach " i jest jeszcze sporo do poprawek ,ale jeśli możecie to zerknijcie i będę czekał na Wasze sugestie , Wasze wrażenia ,jakieś podpowiedzi co warto jeszcze tam wrzucić ........chciałbym aby robiła dobre wrażenie :)

www.emp-turbo.pl

Pozdrowionka
Erni
_________________
www.emp-turbo.pl
www.facebook.com/emp-turbo
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK,
TURBOSPRĘŻARKI-NAPRAWA
-REGENERACJA-SPRZEDAŻ
 
 
 
dominik028 
Forum King

Auto: 16VT
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 2257
Skąd: ...
Wysłany: 2013-03-08, 10:19 pm   

W galeri foto ( ewentualnie osobny dział) możesz poświecic na to czemu sie psują i jakies foto przypadki , ) mile widziane auta klientów (zasłonięte tablice) gdzie jakis grube upgrady szły , to zawsze generuje ruch jak ktos szuka częsci do jakiś dziwolagów ... takie moje pierwsze odczucie:)
Pzdr i czekam na ewolucje:)
_________________
9 kwietnia 1993– zakończono produkcję montowanego w samochodach Warszawa, Żuk, Tarpan i Nysa polskiego silnika S-21.
 
 
M4rc1nM 
Old Forum User

Auto: /F/I/A/T/ Coupe 20VT
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 207
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-03, 11:05 am   

Ostatnimi czasy przy wkręcaniu się turbiny zauważyłem fajny dla uszu świst :b
Wcześniej tego nie było słychać więc se myśle fajny dźwięk.
Nie pamiętam jaka to była hybryda ale coś mi się zdaje że 4mm ssący większy.
Ostatnio robiąc małe porządki z rurkami podciśnienia i podłączając zawór MAC zdemontowałem rurę ssącą przed turbiną aby obadać czy nie ma w niej żadnej nieszczelności.
Z ciekawości zajrzałem sobie do środka turbiny i ku mojemu zdziwieniu patrze na łopatki... a one zaczynają się wycierać na krawędzi o muszle.
Regeneracja była niecałe dwa lata temu więc na gwarancje nie ma co liczyć ale i tak jak będę miał więcej kasy to wyśle ją do Ciebie Erni na oględziny.
Dodam że auto jeźdźiło tylko i wyłacznie na VR1, nie jestem żadnym katem na auto i zawsze czekam aż olej osiagnie 60st. a przebieg po regeneracji to niecałe 35tyś. km
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2013-08-03, 1:36 pm   

Cóż , aby to sprawdzić musisz turbo dostarczyć ,niestety inaczej nie da rady .......

Oczywiście gwarancja dożywotnia nie jest ,ale jako ,że jesteśmy z klubu FCKP to przecież jakoś zawsze można się dogadać .......

Nawiązując do oleju ,dbania itd.....to powiem tyle ,że turbosprężarki składam na najwyższej jakości częściach ,w szpitalnej czystości i doważam je na dwa razy większej prędkości niż robi to fabryka :-D ........zresztą życie już chyba pokazało ,że dają radę bardziej niż te nowe z fabryki ..........

Myślę ,że dalsza eksploatacja turbiny z ocierającym wirnikiem nie da nic dobrego ,tak więc namawiam do demontażu i wysyłki do mnie .........
_________________
www.emp-turbo.pl
www.facebook.com/emp-turbo
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK,
TURBOSPRĘŻARKI-NAPRAWA
-REGENERACJA-SPRZEDAŻ
Ostatnio zmieniony przez ERNI 2013-08-03, 1:38 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jc406 
Young Forum User


Auto: Lancia k 5.20 turbo
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 9:38 pm   

Dalsze losy "turbiny od Erniego"
Przejechałem ok. 25 000kkm. Zużycie oleju ok. 0.1-0.2L/1000km. Nie gwiżdże, ładuje obecnie 1-1.1 bar >2500 obr. W zakresie 2000-2400 obr daje 0.5-0.6 bar.
Przyczyną małej mocy <2400 obr i wypadania suwów na wolnych obrotach był źle ustawiony wałek ssący.
Jednak zuważyłem coś innego - powolny ciśnienia doładowania począwszy od 5000 obr z 1 bara do 0.5 bara w przedziale 5500-6000. Przez to nie daje sie przekroczyć 220-225km/h ...
i...
... nowa Lancia Thema mi wtedy uciekła.
_________________
Citroen Xantia 1.8i 16v '97 >390 000 km
Lancia k 2.0t (5.20 turbo) '99 >327 000km
Citroen Xsara 1.8i Coupe BVA '98 >181 000km
Lancia Y 1.2i 16v Elefantino Rosso '99 >170 000km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP '10 >130 000km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group