Portal FCKP
ForumProfilPomocSzukajUżytkownicyGrupyStatystykiAlbumDownload

Strona Główna Forum FCKP
Forum Dyskusyjne Fiat Coupe Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klubowy test regenerowanej turbiny z 20VT

Padnie czy nie padnie.. oto jest pytanie.. :)
Nie ma szans..
22%
 22%  [ 18 ]
Da rade..
77%
 77%  [ 63 ]
Głosowań: 81
Wszystkich Głosów: 81

Autor Wiadomość
Mariusz Roguski 
FORUM ADMIN


Auto: 159
Wiek: 44
Dołączył: 02 Paź 2002
Posty: 20671
Skąd: Cegłów
Wysłany: 2009-07-03, 6:45 pm   Klubowy test regenerowanej turbiny z 20VT

Ostatnimi czasy zawitał na nasze forum Ernest - nick ERNI.. chłopak z Wrocka.. Zagadał do mnie i wyszło, że jest wlascicielem firmy EMP-TURBO zajmującej się regeneracjami turbinek.. Oczywiscie z mety go uswiadomiłem, że z 2810TB moze nie probowac, bo jej nie da rady dobrze zrobic.. a on, że da rade.. więc oczywiscie uparcie mówię, że nie da rady.. no a on swoje.. W efekcie zaproponował, bym wysłał mu jakąś padniętą turbinę i on się nią zajmie, odesle mi i mozemy sobie testowac, że jest mozliwosc zrobienia dobrze regeneracji.. hmm.. No skoro tak, to wysłałem mu turbinkę i dzisiaj przyszła do mnie zregenerowana i z drobnymi modyfikacjami.. Z tego co pamietam, to zostało zrobione:
- wymiana wałka i całej reszty co na nim siedzi
- zmiana łożyskowania na 360 stopni
- koło kompresora poszło 2mm większe
- wyważenie do ponad 150 000 rpm
- regulacja aktuatora

Turbinka wjedzie do Desantowego 20VT z racji takiej, iż on sporo kilometrow trzepie i w dosc krotkim czasie bedzie w stanie powiedziec jak się spisuje ten sprzęt.. Osobiscie jestem deko sceptycznie nastawiony, ale optymizm Ernesta graniczący z pewnością zasiał we mnie sporą ciekawosc i byłoby naprawde super, jakbysmy wreszcie mieli miejsce w PL gdzie ktos sobie radzi z 2810TB. Myslicie, że da rade ? :roll: 8)

..a tak wogole to Erni kupil niedawno LE ..vinci grey z Walbrzycha :)

erni.jpg
Plik ściągnięto 51212 raz(y) 31,12 KB

1t.jpg
Plik ściągnięto 53402 raz(y) 71,89 KB

2t.jpg
Plik ściągnięto 53402 raz(y) 63,09 KB

3t.jpg
Plik ściągnięto 53402 raz(y) 63,2 KB

4t.jpg
Plik ściągnięto 53402 raz(y) 49,09 KB

_________________
Fiat coupe, Alfa Romeo Spoilers www.autods.net
...czasowo bez coupe :(
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
Alfa Romeo 14 1,9 JTD
Fiat X/19
 
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-07-03, 7:13 pm   

ej jak kupil z walbrzycha z malym przelotem to niech wytnie kata :) wtedy okaze sie ze turbo przykapca :) zapnie regeneracje i bedziemy wiedzieli czy daje rade :)

no ciekawy test, tylko ciekawe jak zmienione kolo kompresora zadziala z seryjnym softem fc.
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
Ewcia 
Forum Master


Auto: PLUSica 20VT 2000r.
Wiek: 41
Dołączyła: 11 Maj 2006
Posty: 1718
Skąd: Triora ... ;-)
Wysłany: 2009-07-03, 7:21 pm   

Niecierpliwie czekam na wyniki testów...i w sumie trzymam kciuki, żeby było ok :ok: a to LE to byłe Roberta Szadkowskiego ? - dużo słyszalam o jego pięknym Coupe :-D
_________________
PLUSica 20VT 2000r ... creata con passione ...
Ostatnio zmieniony przez Ewcia 2009-07-03, 7:23 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tommy-j 
Grupa Pełnego Dostępu



Auto: nero LE #1040
Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 779
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-03, 7:26 pm   

3mam kciuki. Cos o cenie tej modyfikacji kolega wspominal :?:
_________________

 
 
 
Dave20VT 
Forum King


Auto: BLACK PEARL 20VT
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 2047
Skąd: Czechowice/Wieden
Wysłany: 2009-07-03, 7:30 pm   

no ciekawe ktore bedzie lepiej chodzic, to tutaj czy moje :P

ciekawe jakiej firmy to lozysko, czy garetta czy cos innego.
no i zobaczymy ktora dluzej wytrzyma :P dodam ze zaloze jakiegos softa, bo moja ma do 1.6bar'a trzymac
_________________
Kiedy odpalam, moja bestyje, czekam i patrze, az opadna im ryje.
 
 
Mariusz Roguski 
FORUM ADMIN


Auto: 159
Wiek: 44
Dołączył: 02 Paź 2002
Posty: 20671
Skąd: Cegłów
Wysłany: 2009-07-03, 7:47 pm   

wilkuw napisał/a:
ej jak kupil z walbrzycha z malym przelotem to niech wytnie kata wtedy okaze sie ze turbo przykapca

Juz turbine wymienił na mocno modyfikowaną serie.. bo turbo było padnięte..

wilkuw napisał/a:
no ciekawy test, tylko ciekawe jak zmienione kolo kompresora zadziala z seryjnym softem fc.

Mysle, że i tak trza merrora poprosic o jakies dostrojenie na 1,5-1,6 bara i sprawdzenie czy wsio z afr jest OK.

Ewcia napisał/a:
a to LE to byłe Roberta Szadkowskiego ? - dużo słyszalam o jego pięknym Coupe

Robert mial czarne LE.. słuch wszelki po nim zaginął.. zanim kupiłem swoje vinci probowalem znalezc wlasciciela, ale zaszył się gdzies za oceanem.. :(

tommy-j napisał/a:
Cos o cenie tej modyfikacji kolega wspominal

Nie mam pojecia jakie są ceny, ale mysle, że jakis cennik na poszczegolne rzeczy Erni zrobi..

Wykres balansu podobno pokazuje, że wyważenie jest dużo lepsze niz normy garretta.. no ale wszystko wyjdzie w praniu :)
_________________
Fiat coupe, Alfa Romeo Spoilers www.autods.net
...czasowo bez coupe :(
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
Alfa Romeo 14 1,9 JTD
Fiat X/19
 
 
 
Dave20VT 
Forum King


Auto: BLACK PEARL 20VT
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 2047
Skąd: Czechowice/Wieden
Wysłany: 2009-07-03, 8:12 pm   

Mariusz admin napisał/a:
Wykres balansu podobno pokazuje, że wyważenie jest dużo lepsze niz normy garretta.. no ale wszystko wyjdzie w praniu :)


zgadza sie
pytalem o to tez w firmie Turbo Twins gdzie moja byla robiona, wynik mam podobny, max to 0.6 do 0.8 chyba
powiedzieli ze orginalna z garetta dochodzi do 2.0, a zle czaczyna sie robic przy 5.0
_________________
Kiedy odpalam, moja bestyje, czekam i patrze, az opadna im ryje.
 
 
osecik 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: 2.0 16VT+
Wiek: 32
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 4314
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2009-07-03, 11:17 pm   

Sam jestem bardzo ciekawy co to wyjdzie.
Niech Merror dobrze tam zadmucha Desantowi to na Borki będzie wszystko jasne. :wink:
_________________
Czerwone są szybsze
 
 
 
Dave20VT 
Forum King


Auto: BLACK PEARL 20VT
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 2047
Skąd: Czechowice/Wieden
Wysłany: 2009-07-03, 11:24 pm   

ja bym na poczatek zostawil serie....
_________________
Kiedy odpalam, moja bestyje, czekam i patrze, az opadna im ryje.
 
 
DjNeo666 
Advanced Forum User

Auto: Fiat coupe 2.0T
Wiek: 31
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 768
Skąd: pabianice
Wysłany: 2009-07-03, 11:33 pm   

czy to moje turbo ?? :)
 
 
 
Mariusz Roguski 
FORUM ADMIN


Auto: 159
Wiek: 44
Dołączył: 02 Paź 2002
Posty: 20671
Skąd: Cegłów
Wysłany: 2009-07-04, 11:17 pm   

nie.. nie Twoje.. :)

Dave20VT napisał/a:
pytalem o to tez w firmie Turbo Twins gdzie moja byla robiona

..a czemu wyważali Twoją tylko do 100 000 rpm ?
_________________
Fiat coupe, Alfa Romeo Spoilers www.autods.net
...czasowo bez coupe :(
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
Alfa Romeo 14 1,9 JTD
Fiat X/19
 
 
 
Dave20VT 
Forum King


Auto: BLACK PEARL 20VT
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 2047
Skąd: Czechowice/Wieden
Wysłany: 2009-07-05, 5:38 pm   

bo wyzszych obrotow nie osiaga :wink:

*edit*
TB2810 kreci do ok. 70.000-80.000, tak mi garrett napisal
_________________
Kiedy odpalam, moja bestyje, czekam i patrze, az opadna im ryje.
Ostatnio zmieniony przez Dave20VT 2009-07-05, 5:39 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-07-11, 4:10 pm   

Według danych producenta TB2810 wystarczy doważać do 85000 tyś. obr/min i maxymalne niedoważenie nie powinno przekraczać 1.5G .
I przy takim niedoważeniu fabryczna turbosprężarka przy załozeniu ,iż pracuje ona na standardowym ciśnieniu doładowania ma niezawodnie pracować.Oczywiście dochodzą do tego pewne zasady eksploatacji,.bo należy pamietac ,że jeśli za stery czołgu wsiądzie kretyn to też go zarżnie.
Do prawidłowych codziennych zasad eksploatacji należą:
- przy odpaleniu (w szczególności pierwszym porannym) nalezy odczekać kilka sekund tak aby do magistrali samrujących turbosprężarkę dotrał olej
- nie wyłączać motoru na wysokich obrotach
- przy większym wysileniu motoru lub przy długiej jeździe na trasie należy przestudzić turbosprężarkę tzn:pozostawić włączony motor na około 2-3 min w celu schłodzenia korpusu środkowego turbosprężarki co ograniczy zwęglanie się oleju w okolicy uszczelnienia na stronie gorącej turbosprężarki(które to powoduje niszczenie uszczelnienia poprzez szybsze jego wycieranie z powodu tarcia zwęglonych cząsteczek oleju) jak równiez ograniczy powstawanie "szoków termicznych" na wirniku oraz obudowie żeliwnej (turbine housing) turbosprężarki co może doprowadzić do ich pęknięć.
Przy takim zabiegu ograniczymy również powstawanie "szoków termicznych " na kolektorze wydechowym,który to niestety w autach benzynowych ma tendencję do pękania.

Producent turbosprężarki liczy ją do danego motoru ,tak więć jesli ktoś ma zamiar dmuchać Bóg wie ile, na ori turbosprężarce to niech nie liczy na dlugą jej żywotność.
Ori turbo aby napompowac coś więcej niż w serii ,musi niestety szybciej się zakręcić co może spowodować wchodzenie na obroty wieksze niz zostało fabrycznie dowżone.I szczęście tego kto będzie miał ori turbo lepiej doważone ,czyli sprowadzone do mniejszego G ,gorzej dla tego gdzie po przekroczeniu 85000 tyś. obr/min , G zostaje przekroczone.A charakterystyka G jest bardzo różna .Niekiedy jest to łagodna dość pozioma linia, która ze wzrostem prędkości łagodnie rośnie do góry ,innym razem zaś idzie dość pionowo do góry.
Ta która idze bardziej pionowo ,może niestety po przekroczniu prędkości fabrycznego doważania osiągacć wysokie G. Czyli np. przy 85000 tyś. G może wynosić np. 1.45 a juz przy 110000 może mieć 4G.
Nadmierna prędkość turbosprężarki (overspeeding) może powodować również urywanie głównych łopatek wirnika turbosprężarki ,czyli tych łopatek o większej średnicy,które jako pierwsze mają kontakt ze spalinami. Niestety w szczególności w turbosprężarkiach w 20VT te łopatki są bardzo wysokie w stosunku do przewężenia wirnika ,co za tym idzie są dość mocno narażone na urywanie. Niestety coś kosztem czegoś : wysokie łopatki=szybsza reakcja=lepsze wykorzystanie energii spalin ,niestety minusem jest wieksze ryzyko odpadania łopatek.
Wadą wyższych łopatek ,jest też niestety mniejsza odpornośc na wyższe temperatury i tu kłania się posiadaczom wykręconych 20VT, posiadanie dobrego AFRu oraz EGT ,w celu monitorowania składu mieszanki oraz temperatury spalin co jak wiadomo idze ze sobą w parze.Prz zbyt ubogiej miesznce i za wysokiej temperaturze spalin, niestety te łopatki moga się stopić. Wszystko ma niestety swoją wytrzymałość.
Pozostaje nam mieć właściwe ciśnienie smarowania i turbo nie ma prawa szwankować.
Należy też dodać ,że motor musi być w dobrej kondycji ,bo chyba nikt nie myśli ,że z motorem ,który ma wielkie nadciśnienie w skrzyni korbowej lub zatkaną odmę turbo będzie suche ?

Tak więc dla posiadaczy wykręconych 20VT niestety proponuję turbosprężarki o większej sprawności i większym potencjale czyli turbosprężarki w większym kołem kompresji.To najprostsza forma wzmacniania turbosprężarki.Taka turbosprężarka nie musi tak szybko wirowac jak ori turbo ,aby uzyskać większe ciśnienie doładowania.
 
 
 
ravo 
Forum King


Auto: 20VT
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 2061
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2009-07-11, 6:48 pm   

dzieki za tego posta :) po tym co czytam mam coraz wiecej nadzieji, ze to sie uda :) a co lepiej we wroclawiu :)
_________________
Sprzedam mieszkanie Wrocław Maślice Królewiecka 2pok. 50m2
 
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-07-11, 9:36 pm   

w 20 vt nie zaobserowano narazie problemu topienia sie lopatek, urywania czego kolwiek itp itd, zaobserwowano natomiast problem z uszczelniaczami i kopceniem . Osobiscie tez mam wrazenie ze turbo znosi do mnw 1,4-1,5 bara o ile zadmuchane jest od nowosci, stare latajace seria dosc szybko pada po dmuchnieciu czegokolwiek ponad serie. Turbo z wiekszym kolem bedzie chyba niestety wymagalo strojenia.

Czekam z niecierpliwoscia czy uda sie ta regeneracja :) choc przyznam ze osobiscie testowalem ze 2-3 firmy i kazda z nich dawala d..y. Jednym slowem powodzenia :)

Ps.
Rozumiem ze ogarniasz sie z kazda sprezarka? tdi jtd hdi itp itd? bo sporo ludzi pyta gdzie warto dac kto da gwarancje itp :) a czesto gwarancja polega na oddawaniu turba i mowieniu wina montazu itp itd :)
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-07-11, 11:00 pm   

wilkuw napisał/a:
w 20 vt nie zaobserowano narazie problemu topienia sie lopatek, urywania czego kolwiek itp itd


ja już zaobserwowałem , a jak dobrze przyjżysz się fotkom ,które zamiescił PREZES to zobaczysz na jednej z nich własnie urwane łopatki główne z turbosprężarki ,która pochodziła z 20VT ,ale w końcu nie mam sie co dziwić ,ja widziałem już kilkanaście tysięcy turbosprężarek ,ty kilka

wilkuw napisał/a:
Turbo z wiekszym kolem bedzie chyba niestety wymagalo strojenia.


a co tam niby stroić ? przy normalnym programie i ustwieniu actuatora mocniejsze turbo i tak nie pokaże swoich mozliwości .Ograniczał je będzie i tak actuator oraz elektrozawór pod który jest podłączony.Turbo osiągnie standardowe cisnienie ,uchyli się upust spalin w obudowie zeliwnej i choć by chciało to nie napompuje wiecej bo nie dostanie wiecej spalin na wirnik. Wszystko idzie z kompa ,tak więc mocniejsze turbo przy normalnym standardowym doładowaniu będzie się wolniej kręcić aby uzyskac to ciśnienie .Natomiast w przypadku wiekszego dmuchania po prostu to turbo będzie mniej wysilone ze względu na wiekszy potencjał.Wiadomo przy wiekszym dmuchaniu należy zachować stosunek powietrza do paliwa i vice versa.
Można to najprościej wytłumaczyć na przykładzie zwykłego 1.9 TDI VW
110 tka ma koło o średnicy 33 mm na ssaniu
130 stka ma koło o średnicy 34.70 mm na ssaniu
150 tka ma koło o srednicy 36.30 mm na ssaniu
Wszystkie natomiast mają te same wirniki
Jeśli zchipujesz 110tkę to na normalnej turbine pociagnie ci do 140 km ,ale niestety seryjne turbo bedzie miało co robić ,stąd widać jak załatwia ten problem fabryka.

wilkuw napisał/a:
Czekam z niecierpliwoscia czy uda sie ta regeneracja choc przyznam ze osobiscie testowalem ze 2-3 firmy i kazda z nich dawala d..y. Jednym slowem powodzenia


wiesz jak chce się za 600 zł dobrze naprawiać turbosprężarkę w "garażach" to taki jest tego efekt .Nie myś że TB2810 to jakaś turbina z kosmosu produkowana przy uzyciu kosmicznych technoloigii. To konstrukcja z dawnych czasów ,a chodzi głównie o to aby umieć to naprawiać. Piramidy też zbudowali ,a do dzisiaj nikt nie wie jak -:)
Ostatnio zmieniony przez ERNI 2009-07-11, 11:20 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-07-12, 9:35 am   

ERNI napisał/a:
ja widziałem już kilkanaście tysięcy turbosprężarek ,ty kilka


to prawie tyle co fiatow coupe w europie :)

ERNI napisał/a:
a co tam niby stroić ? przy normalnym programie i ustwieniu actuatora mocniejsze turbo i tak nie pokaże swoich mozliwości .Ograniczał je będzie i tak actuator oraz elektrozawór pod który jest podłączony.Turbo osiągnie standardowe cisnienie ,uchyli się upust spalin w obudowie zeliwnej i choć by chciało to nie napompuje wiecej bo nie dostanie wiecej spalin na wirnik.


no ciekawa teoria, wedle tej teori kazde turbo mozna wsadzic byle by dmychalo seryjny boost..niestety mija sie z prawda :) pytanie raczej jak bardzo zmieni sie to turbo i czy seryjne ecu poradzi sobie z ta zmiana

Cytat:
wiesz jak chce się za 600 zł dobrze naprawiać turbosprężarkę w "garażach" to taki jest tego efekt .Nie myś że TB2810 to jakaś turbina z kosmosu produkowana przy uzyciu kosmicznych technoloigii. To konstrukcja z dawnych czasów ,a chodzi głównie o to aby umieć to naprawiać. Piramidy też zbudowali ,a do dzisiaj nikt nie wie jak -:)


Tym stwierdzeniem obrazasz conajmniej jeden duuuuuzy warsztat robiacy turba i conajmniej jeden maly ale z podejsciem do klijenta jakiego zycze kazdemu prowadzacemu dzialalnosc.

Czekamy wiec niech desant zapnie turbo i prosze aby sprawdzil jak takie turbo bedzie dzialalo na seryjnym programie :) jesli chodzi o samo dzialanie badz nie.. daj bog choc nie ukrywam ze podchodze do tematu sceptycznie.
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
Mayesty 
Forum Master


Auto: AR 166 3.0 V6
Wiek: 40
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 1244
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-07-12, 10:02 am   

ERNI napisał/a:
....,ja widziałem już kilkanaście tysięcy turbosprężarek ,ty kilka


heheh dobre ;rad
_________________
bo w życiu piękne są tylko chwile ;)
Ostatnio zmieniony przez Mayesty 2009-07-12, 10:03 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wilu 
Forum King


Auto: 20VT Plus
Wiek: 38
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 3005
Skąd: SS
Wysłany: 2009-07-12, 11:06 am   

Ja czekam niecierpliwie bo juz moja turbina była na regeneracji we Wrocławiu i tylko 1060zł poszło w kibel :evil:

Wiec jak tylko turbina Desanta przejdzie testy pomyslnie mysle ze i ja sie skusze :roll:
_________________
www.premium-detailing.pl

20VT Plus, Pug 106 Rallye
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-07-12, 12:14 pm   

wilkuw napisał/a:
to prawie tyle co fiatow coupe w europie


Chodziło kolego o to ,że ogólnie widziałem ich kilka tysięcy ,a czy to jest turbosprężarka czy jest z FC czy z motorówki to pracuje tak samo i ma takie same objawy uszkodzeń.Może w twoim FC jest jakas inna ? Jakaś kosmiczna?

wilkuw napisał/a:
choc przyznam ze osobiscie testowalem ze 2-3 firmy i kazda z nich dawala d..y


wilkuw napisał/a:
Tym stwierdzeniem obrazasz conajmniej jeden duuuuuzy warsztat robiacy turba i conajmniej jeden maly ale z podejsciem do klijenta jakiego zycze kazdemu prowadzacemu dzialalnosc


Ty za to nie obrażasz twierdząc ,że TB2810 nie da się naprawić. Skoro ja obrażam to daj namiary na firme w Polsce która to dobrze robi , bo narazie na forum takiego namiaru nie znalazłem.

wilkuw napisał/a:
no ciekawa teoria, wedle tej teori kazde turbo mozna wsadzic byle by dmychalo seryjny boost..niestety mija sie z prawda


To nie teoria tylko praktyka ,a poza tym nie chodziło o zpiecie każdego dowolnego turba,tylko o turbo z tą samą częscia wydechową i zmieniona częścia ssącą.Dziwne że u mnie teraz jeździ turbo z kołem od GT2871 o średnicy 53mm i jakos nie musiałem nic sterować .
_________________
www.emp-turbo.pl
www.facebook.com/emp-turbo
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK,
TURBOSPRĘŻARKI-NAPRAWA
-REGENERACJA-SPRZEDAŻ
 
 
 
Lukasz20VT 
Young Forum User


Auto: 20VT Final Edition
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-12, 4:26 pm   

wilkuw, jakie Ty masz w ogóle podejście? Robiłeś cokolwiek u Erniego że od razu skreślasz człowieka? Klepać bezmyślnie w klawisze potrafi każdy głupiec. Ty za pewne masz mega wiedzę odnośnie sprężarek bo zregenerowałeś ich 356szt. i rozebrałes 1200szt. Ale oczywiście masz bardzo dużo do powiedzenia... Typowy polaczek...
Dajmy szanse koledze. Z takim podejściem jakie prezentujesz Wiluw, nikt nigdy nawet nie zacznie rozmowy odnośnie regeneracji.
Oczywiście z całym szacunkiem dla Ciebie ale na razie wstrzymajmy konie i poczekajmy cierpiliwie...
P.S: Ja już kontaktowałem się z Ernim i na dniach będę oddawał mu swoje turbo do roboty na hybrydę. Zdam relację co i jak.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lukasz20VT 2009-07-12, 4:31 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DESANT 
KLUBOWICZ FCKP
Mr.Prostak :)



Auto: jest... 2.0 20VT+
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 10715
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2009-07-12, 4:33 pm   

Jutro wstawiam auto do Pawła.. Niestety z pewnych względów nie dałem rady podjechać na hamownię przed wymianą.. Tak więc nie będzie wymiernego porównania. Zobaczymy co się okaże.. Zobaczymy w jakim stanie jest moje turbo (auto bierze dziwnie olej). Po wymianie FC bierze Merror, i mam zrobić do niego chipsa. Tak więc to on, albo Prezes będzie jeździł po wymianie turbo na seryjnym sofcie.. A potem na "ulepszonym". Tak więc jako osoby z dużo większym doświadczeniem, będą mogli się wypowiedzieć jakie mają odczucia i wrażenia.. Zaznaczam że nie chcę zwiększać drastycznie doładowania. Mam być na spokojnie, tak by można się cieszyć z jazdy. Tak więc nie oczekujcie "bezpiecznych 300".. :wink: mnie nawet seria cieszy...
_________________
I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
https://www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
Ostatnio zmieniony przez DESANT 2009-07-12, 4:36 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wilkuw 
KLUBOWICZ FCKP
16vt20vtp20vtle



Auto: 20vt plus :)
Wiek: 35
Dołączył: 26 Wrz 2004
Posty: 6130
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-07-12, 5:11 pm   

ERNI napisał/a:
Chodziło kolego o to ,że ogólnie widziałem ich kilka tysięcy ,a czy to jest turbosprężarka czy jest z FC czy z motorówki to pracuje tak samo i ma takie same objawy uszkodzeń.Może w twoim FC jest jakas inna ? Jakaś kosmiczna?


w moim fc byla faktycznie inna, ale neikosmiczna. i bron boze nie twierdze ze znam sie lepiej na turbo niz ty czy inny zaklad zajmujacy sie ta tematyka, twierdze natomiast ze to akurat turbo jest " zlosliwe"

ERNI napisał/a:
To nie teoria tylko praktyka ,a poza tym nie chodziło o zpiecie każdego dowolnego turba,tylko o turbo z tą samą częscia wydechową i zmieniona częścia ssącą.Dziwne że u mnie teraz jeździ turbo z kołem od GT2871 o średnicy 53mm i jakos nie musiałem nic sterować .


moge sie mylic jak kazdy, znam conajmniej 2 auta w ktorych po zmianie czesci zimnej auto mialo problemy z ogarnieciem afr.

Lukasz20VT napisał/a:
wilkuw, jakie Ty masz w ogóle podejście? Robiłeś cokolwiek u Erniego że od razu skreślasz człowieka? Klepać bezmyślnie w klawisze potrafi każdy głupiec. Ty za pewne masz mega wiedzę odnośnie sprężarek bo zregenerowałeś ich 356szt. i rozebrałes 1200szt. Ale oczywiście masz bardzo dużo do powiedzenia... Typowy polaczek...
Dajmy szanse koledze. Z takim podejściem jakie prezentujesz Wiluw, nikt nigdy nawet nie zacznie rozmowy odnośnie regeneracji.
Oczywiście z całym szacunkiem dla Ciebie ale na razie wstrzymajmy konie i poczekajmy cierpiliwie...
P.S: Ja już kontaktowałem się z Ernim i na dniach będę oddawał mu swoje turbo do roboty na hybrydę. Zdam relację co i jak.


Po pierwsze klepanie bezmyslne w tym temacie ty uskuteczniasz, po drugie nie skreslam nikogo, wrecz przeciwnie ciesze sie ze ktos taki we wrocku chce podjac temat, nawet chetnie przy okazji wypije z nim piwo. Ty natomiast masz zapewne mega wiedze co do mej osoby by klepac farmazony. Roznica taka, ze ja wole poklepac i cos sie dowiedziec.
_________________
Mechanika-Diagnostyka-Serwis-Softy ..Zapraszamy

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO

DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO

SZYBKO i TANIO nie będzie DOBRZE
 
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-07-12, 5:56 pm   

Słuchajcie jako ,że zrobiło się przez chwile gorąco to proponuje abysmy narazie chwilowo wstrzymali się we wzajemnych docinkach.
Ja nie pojawiłem sie tutaj ,aby przkanać Was wszystkich moimi mądrościami i zarobic na Was wielkie pieniądze.
Ja pojawiłem sie tutaj bo kupiłem sobie FC ,które od dnia ,kiedy pierwszy raz je zobaczyłem to mi się spodobało ,a może wstyd sie przyznać ,że zobaczyłem ............może lepiej napisać "zauważyłem" dość późno od dnia jego pierwszej produkcji ,bo jakies 3 lata temu .A jako ,że miałem czym jeździć i nie mam 18 lat to sparawa zkupu nie była dla mnie sprawą życia i śmierci.
Generalnie chodzi o to aby ogarnąć temat tych turbosprężarek,bo dla mnie osobiście jest to zwykła turbosprężarka nie najnowszej konstrukcji,byc może nie najlepiej dobrana do 220 konnego i dość wysilonego auta. Sam fak ,iż w 16VT jest Garrett T3 ,czyli już większa i mocniejsza konstrukcyjnie turbosprężarka ,a motor 30KM słabszy daje do myslenia ,że TB2810 ma niestety więcej pracy przy 20VT.
Dlaczego momentami jestem ,jak może Wam się wydaje zbyt pewny siebie co do skuteczności naprawy ? A to dlatego ,że nie jest to moja pierwasz turbosprężarka naprawiana do 20 VT.Nie zapominajcie że chodzby Lanacia Kappa jeździ tez na tym motorze ,Nissann 200sx jeździ na prawie takiej samej turbosprężarce ,a turbosprężarek do tych aut ,juz troche moja firma naprawiła.
Nie mam też zamiaru aby Was przekonać ,przedstawiać Wam całą technologię naprawy bo są to moje tajemnice.Momentami i tak wydeje mi się ,że podaje za dużo informacji ,ale niestety ja czytam niektóre posty to ciężko mi wytrzymać ,żeby coś nie odpisać.
Turbosprężarkami zajmuję się od 2000 roku i nie będę pisał ,że od początku wszyscy byli zadowoleni i że robiłem wszystko jak Pan Bóg przykazał ,bo tak nie było.Natomiast na dzień dzisiejszy posiadam sprzęt i technologię ,która wyróznia moją firm wśród konkurencji, co pozwalka na przeprowadzenie naprawy według technologii jakie podaje fabryka.
Wracając do wątku z początku posta,tak jak wspomniałem nie pojawiłem sie tuytaj aby zbić fortune na posiadaczach FC bo na dzień dzisiejszy finansowo daje sobie radę i głównym moim zajęciem jest naprawa turbosprężarek do pospolitych, seryjnych aut ,a druga działalność dotyczy handlu częściami do napraw turbosprężarek.
Zaproponowałem Prezesowi naprawę turbosprężarki ,bo kiedy przeczytałem jak jesteście zniechęceni do tego tematu, to było to dla mnie jakieś wyzwanie.Jako że lubię wyzwania i uważam ,że na naprawach turbosprężarek znam sie dobrze to postanowiłem coś zrobić w tej sprawie.Jeśli zajdzie potrzeba to zrobię jeszcze kilka turbosprężarek ,aby zrobic taką ,która będzie spisywac sie dobrze w FC i wierzcie mi ,że nie uszczupli to znacznie mojego budźetu.Chodzi tylko o to,aby co poniektórzy nie wygłaszli pochopnie decyzji w monencie ,kiedy jeszcze nic nie wiadomo i w momencie ,kiedy rzecz która bedzie testowana jest podarunkiem.Przecież jak do tej pory za darmo żadna firma naprawiająca turbospręzarki nie zrobiła nikomu tu nic za darmo z tego co wyczytałem na forum ,a mało tego,że za darmo nic nie zrobiła to jeszcze nikt z tego nie był zadowolony.Generalnie "darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda" ,ale to tylko taka fraszka ,bo wiadomo ,że chodzi o to żeby turbosprężarka chodziła własciwie.

Pozdrawiam i zachęcam do dalszej dyskusji.
Mam nadzieję że wspólnie dojdziemy do powstania dobrej turbosprężarki.
ERNI
_________________
www.emp-turbo.pl
www.facebook.com/emp-turbo
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK,
TURBOSPRĘŻARKI-NAPRAWA
-REGENERACJA-SPRZEDAŻ
 
 
 
Lukasz20VT 
Young Forum User


Auto: 20VT Final Edition
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-12, 6:35 pm   

wilkuw, a ja wole się dowiedzieć nie uskuteczniając cwaniactwa i swoich mądrości... w sposób kulturalny BEZ klepania głupot. I tu jest różnica między nami.
_________________

 
 
Wilu 
Forum King


Auto: 20VT Plus
Wiek: 38
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 3005
Skąd: SS
Wysłany: 2009-07-12, 10:33 pm   

Tez bym sie skusił na :
wymiana wałka i całej reszty co na nim siedzi
- zmiana łożyskowania na 360 stopni
- koło kompresora poszło 2mm większe
- wyważenie do ponad 150 000 rpm
- regulacja aktuatora
tylko ile kosztuje taka impreza???
_________________
www.premium-detailing.pl

20VT Plus, Pug 106 Rallye
 
 
Mariusz Roguski 
FORUM ADMIN


Auto: 159
Wiek: 44
Dołączył: 02 Paź 2002
Posty: 20671
Skąd: Cegłów
Wysłany: 2009-07-13, 12:30 am   

ERNI napisał/a:
To nie teoria tylko praktyka ,a poza tym nie chodziło o zpiecie każdego dowolnego turba,tylko o turbo z tą samą częscia wydechową i zmieniona częścia ssącą.Dziwne że u mnie teraz jeździ turbo z kołem od GT2871 o średnicy 53mm i jakos nie musiałem nic sterować .

No ja w tej kwestii mam podobne obawy jak Wojtek.. jednak wieksze koło kompresora moze nadmuchac wiecej powietrza.. i warto sprawdzic AFR.. no ale to lada dzien sie dowiemy na ile jest roznica gdy zajmiemy sie z merrorem autem Desanta z nową turbinką.. :) ...zapnie się Novitecka i ewentualnie dostroi jesli bedzie potrzeba ..no i powinno jakos to jezdzic mysle. :)
_________________
Fiat coupe, Alfa Romeo Spoilers www.autods.net
...czasowo bez coupe :(
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
Alfa Romeo 14 1,9 JTD
Fiat X/19
 
 
 
DESANT 
KLUBOWICZ FCKP
Mr.Prostak :)



Auto: jest... 2.0 20VT+
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 10715
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2009-07-13, 7:16 am   

Panowie.. Na spokojnie, bez zbędnych emocji i dywagacji.. Dajmy szansę zarówno turbinie, jak i Erniemu.. Czas zweryfikuje kto miał rację. :wink:
_________________
I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
https://www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
 
 
Dave20VT 
Forum King


Auto: BLACK PEARL 20VT
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 2047
Skąd: Czechowice/Wieden
Wysłany: 2009-07-14, 4:41 pm   

ja juz prawie 1000km na mojej przejechalem i jest super ;)
tez jestem ciekawy wyniku tej tb2810 co erni zrobi.

przynajmniej zgadzalo sie co napisalem co do wywazania i obrotow hehe

pozdr.
_________________
Kiedy odpalam, moja bestyje, czekam i patrze, az opadna im ryje.
 
 
Beatles 
Forum King


Auto: 20vt/AR156/
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2002
Posty: 2570
Skąd: Gołębiewo Wielkie
Wysłany: 2009-07-15, 11:20 pm   Re: Klubowy test regenerowanej turbiny z 20VT

Mariusz admin napisał/a:
Ostatnimi czasy zawitał na nasze forum Ernest - nick ERNI.. chłopak z Wrocka.. Zagadał do mnie i wyszło, że jest wlascicielem firmy TED-Metal zajmującej się regeneracjami turbinek.. Oczywiscie z mety go uswiadomiłem, że z 2810TB moze nie probowac, bo jej nie da rady dobrze zrobic.. a on, że da rade.. więc oczywiscie uparcie mówię, że nie da rady.. no a on swoje.. W efekcie zaproponował, bym wysłał mu jakąś padniętą turbinę i on się nią zajmie, odesle mi i mozemy sobie testowac, że jest mozliwosc zrobienia dobrze regeneracji.. hmm.. No skoro tak, to wysłałem mu turbinkę i dzisiaj przyszła do mnie zregenerowana i z drobnymi modyfikacjami.. Z tego co pamietam, to zostało zrobione:
- wymiana wałka i całej reszty co na nim siedzi
- zmiana łożyskowania na 360 stopni
- koło kompresora poszło 2mm większe
- wyważenie do ponad 150 000 rpm
- regulacja aktuatora
dobra troche ostudze wasze emocje
to wszystko co Erni pisze to prawda - i moje turbo jest tego najlepszem przykładem
ponad półtora roku temu wysłałem swoją turbinke do firmy Ted -Metal
została zregenerowana w ten sam sposób który jest opisany wyżej przez Mariusza
rozmawiałem wtedy z ernim pprzez telefon chyba z pół godziny ( nie wiem czy Erni pamiętasz ) i już wtedy mówił mi że chce sobie kupić 20 vt pyatał ja te auta i takie tam , oczwiśćie wspomniałem o naszym klubie :-D
ale najważniejsze moge z ręką na sercu polecić ten zakład od tamtej pory z turbiną nic kompletnie sie nie działo a pedał w podłoge nie raz był wciścnieęty na maxa
chłopaki zregenerowali pożądnie , choć odrazu zaznaczam że ja napewno nie robie tyle kilometrów co Desant
a ponad roku mam założone mbc i ustawiona 1,5 bara i naprawde dopiero teraz a dokładnie wczoraj po chyba 5-6 minutach chodzenia na wolnych obrotach na rozgrznym silniku pojawil sie biały dymek, ale coż mbc robi swoje
generalnie polecam i pozdrowionka dla Erniego



Turbinka wjedzie do Desantowego 20VT z racji takiej, iż on sporo kilometrow trzepie i w dosc krotkim czasie bedzie w stanie powiedziec jak się spisuje ten sprzęt.. Osobiscie jestem deko sceptycznie nastawiony, ale optymizm Ernesta graniczący z pewnością zasiał we mnie sporą ciekawosc i byłoby naprawde super, jakbysmy wreszcie mieli miejsce w PL gdzie ktos sobie radzi z 2810TB. Myslicie, że da rade ? :roll: 8)

..a tak wogole to Erni kupil niedawno LE ..vinci grey z Walbrzycha :)
_________________
najpierw jest rozsądek , potem zaczyna się magia
 
 
Beatles 
Forum King


Auto: 20vt/AR156/
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2002
Posty: 2570
Skąd: Gołębiewo Wielkie
Wysłany: 2009-07-15, 11:21 pm   

troche mi się zle wyedytowało heheh ;ha
_________________
najpierw jest rozsądek , potem zaczyna się magia
 
 
Beatles 
Forum King


Auto: 20vt/AR156/
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2002
Posty: 2570
Skąd: Gołębiewo Wielkie
Wysłany: 2009-07-15, 11:22 pm   

DESANT napisał/a:
Panowie.. Na spokojnie, bez zbędnych emocji i dywagacji.. Dajmy szansę zarówno turbinie, jak i Erniemu.. Czas zweryfikuje kto miał rację. :wink:

spoko Desancik jak nie będziesz katował jak psa , to bedziesz zadowolony :-D
_________________
najpierw jest rozsądek , potem zaczyna się magia
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-07-16, 8:37 pm   

Generalnie problemem turbosprężarek w 20VT jeżdżących bez kata, polega na powstawaniu dużego luzu wzdłużnego na układzie wirującym.Powstaje on w wyniku mocnego złużycia łozyska oporowego,a powstający luz niestety niszczy uszczelnienia turbosprężarki jak równiez może doprowadzć do chałaśliwej pracy turbosprężarki z powodu obcierania układu wirującego o obudowy.
Ostatnio wpadły mi w ręce dwie turbosprężarki od osoby ,która jeździła bez kata i w obydwu przypadkach niestety łożysko oporowe było w stanie krytycznym.Z tego też powodu w stanie ktytycznym były uszczelnienia turbosprężarki.Niestety w kiepskim stanie był też z tego powodu również wirnik oraz koło kompresora.Były to łożyska standardowe takie jak wkłada producent w ori turbo czyli 270 stopni.W obu przypadkach łożysko oporowe było wytarte od spodniej strony ,co świadczy że układ wirujący ciągnie strasznie w kierunku obudowy aluminiowej ( ślimaka aluminiowego).W wyniku tego ciągnięcia powstaje bardzo duży nacisk na spodnią stronę oporowego i doprowadza do jego szybkiego złużycia.Musi to mieć związek z uwolnieniem wydechu w wyniku czego powstaje tego rodzaju zjawisko.
Jedynym ratunkiem jak widać jest zakładanie łożyska 360 stopni ,które ma większą powierzchnię cierną jak również jest łożyskiem ,które poprawia smarowanie całej turbosprężarki dzięki lepszemu trzymaniu oleju w miejscu współpracy z pierścieniem oporowym.
Generalnie w większości nowego typu turbosprężarek ,nawet w turbosprężarkach do seryjnych popularnych "dupowozów" ,producenci stosują na dzień dzisiejszy łożyska 360 stopni.
Tak więc dordzy koledzy i koleżanki miejmy nadzieję ,że łożysko 360 stopni będzie wybawieniem dla naszych turbosprężarek stosowanych w uwolnionych wydechach .

Ps. Ja na dniach w swoim uwalniam wydech i zobaczymy co się będzie działo.Dodam ,że na dzień dzisiejszy mam też 360 stopni.
 
 
 
LUKI 
Forum King


Auto: LE #0870
Wiek: 41
Dołączył: 08 Kwi 2003
Posty: 4056
Skąd: Konin
Wysłany: 2009-07-16, 9:16 pm   

a podobno to LE z Wałbrzycha było w idealnym stanie a jak widac turbo było już kaputt.
działąj działaj aby chłopaki mieli gdzie regenerować
_________________
Kto później hamuje ma większe szanse że zginie

ku pamięci:
http://www.youtube.com/watch?v=V3y_WLbLRJw
Ostatnio zmieniony przez LUKI 2009-07-16, 9:16 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-07-16, 9:25 pm   

LUKI napisał/a:
a podobno to LE z Wałbrzycha było w idealnym stanie a jak widac turbo było już kaputt


Generalnie do auta nie było się co czepiać ................turbo też było w dość dobrym stanie jesli chodzi o wnętrzności poza...................uszczelnieniem na wydechu :-D
_________________
www.emp-turbo.pl
www.facebook.com/emp-turbo
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK,
TURBOSPRĘŻARKI-NAPRAWA
-REGENERACJA-SPRZEDAŻ
 
 
 
Mariusz Roguski 
FORUM ADMIN


Auto: 159
Wiek: 44
Dołączył: 02 Paź 2002
Posty: 20671
Skąd: Cegłów
Wysłany: 2009-07-16, 10:44 pm   

LUKI napisał/a:
a podobno to LE z Wałbrzycha było w idealnym stanie a jak widac turbo było już kaputt.

...a to Ty marnie doinformowany jestes, bo nawet na forum juz z rok temu bylo pisane, że turbinka w tym aucie przykapca :)


Turbinka zamontowana w Desantowozie.. :)
_________________
Fiat coupe, Alfa Romeo Spoilers www.autods.net
...czasowo bez coupe :(
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
Alfa Romeo 14 1,9 JTD
Fiat X/19
 
 
 
LUKI 
Forum King


Auto: LE #0870
Wiek: 41
Dołączył: 08 Kwi 2003
Posty: 4056
Skąd: Konin
Wysłany: 2009-07-16, 10:54 pm   

Mariusz admin napisał/a:
LUKI napisał/a:
a podobno to LE z Wałbrzycha było w idealnym stanie a jak widac turbo było już kaputt.

...a to Ty marnie doinformowany jestes, bo nawet na forum juz z rok temu bylo pisane, że turbinka w tym aucie przykapca :)


Turbinka zamontowana w Desantowozie.. :)

a to przepraszam,niedouczony jestem :wink:
_________________
Kto później hamuje ma większe szanse że zginie

ku pamięci:
http://www.youtube.com/watch?v=V3y_WLbLRJw
 
 
 
Marek Krupa 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: Coupe 2/20VT/, X1/9
Wiek: 59
Dołączył: 15 Mar 2003
Posty: 1674
Skąd: Kazimierza W
Wysłany: 2009-07-17, 9:15 pm   

O jak miło poczytać o klubowym rozwiązywaniu problemu nierozwiązanego. Kilka uwag własnych. W nowych zestawach naprawczych występuje nadmierny luz wzdłużny na łożysku 270 stopni. Można go jednak zmniejszyć. Podobnie jak w celu zwiększenia nośności łożyskowania promieniowego na wałku stosując tulejki o większej powierzchni. Podstawowy problem turbiny 20vt to puszczanie olej po stronie gorącej, gdyż uszkodzeniu termicznemu (zwłaszcza przy pałowaniu i większym ciśnieniu) ulega pierścień uszczelniający. I tutaj pojawia się problem materiałowy. Kto posiada w sprzedaży nadwymiarowe, wykonane z odpowiedniego żeliwa pierścienie?
_________________
Marek 007
 
 
ERNI 
Old Forum User

Auto: FIAT COUPE 20VT LE
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 254
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2009-07-17, 9:55 pm   

Marek Krupa napisał/a:
W nowych zestawach naprawczych występuje nadmierny luz wzdłużny na łożysku 270 stopni


Wiesz Marek ,generalnie przy zwykłych "dupowozach" problem łożyska oporowego nie występuje.Występuje natomiast w naszych poczciwych FC.Te łożyska oporowe 270 stopni jeżdżą w milionach turbosprężarek z grupy T2/T25/T28 i nie ma z nimi problemu,ale nie na darmo ktos wymyślił też łożyska 360 stopni.Prawdopodobnie ktoś zauważył problem w turbosprężarkach mocniej wysilonych.

Marek Krupa napisał/a:
Podobnie jak w celu zwiększenia nośności łożyskowania promieniowego na wałku stosując tulejki o większej powierzchni


Tu masz rację ,tylko wadą tego są niestety większe opory toczenia układu wirującego ,a co za tym idzie opuźniona reakcja układu wirującego .Można zastosować szersze panewki ,ale niestety wiąże się to ze zmianą korpusu środkowego ,przystosowanego do panewek z szerszą bieżnią.

Marek Krupa napisał/a:
Podstawowy problem turbiny 20vt to puszczanie olej po stronie gorącej, gdyż uszkodzeniu termicznemu (zwłaszcza przy pałowaniu i większym ciśnieniu) ulega pierścień uszczelniający


Wszystko się zgadza.............dlatego apel do "pałujących" właścicieli FC 20VT ............studzcie swoje turbosprężarki po mocnej jeździe i po długiej jeździe na trasie oraz stosujcie oleje o wysokiej odporności na wysokie temperatury czyli z wysoką cyfrą po literce "W" . W ten sposób nie bedziecie dopuszczać do zwęglania oleju w okolicy uszczelnienia na stronie wydechowej co zapobiegnie jego szybkiemu wycieraniu.

Marek Krupa napisał/a:
Kto posiada w sprzedaży nadwymiarowe, wykonane z odpowiedniego żeliwa pierścienie?


Jak najbardziej są dostępne takie pierścienie i u nas wykonuje się zabiegi polegające na regeneracji uszczelninia wydechowego.Są to po prostu pierścienie z takiego materiału jak oryginały ,tylko że są nadwymiarowe.
_________________
www.emp-turbo.pl
www.facebook.com/emp-turbo
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK,
TURBOSPRĘŻARKI-NAPRAWA
-REGENERACJA-SPRZEDAŻ
 
 
 
Marek Krupa 
KLUBOWICZ FCKP



Auto: Coupe 2/20VT/, X1/9
Wiek: 59
Dołączył: 15 Mar 2003
Posty: 1674
Skąd: Kazimierza W
Wysłany: 2009-07-17, 10:14 pm   

Lożysko na 270 stopni może pozostać tylko należy zwiększyć jego powirzchnię. Do typowej obydowy też można założyć tulejki o większej powierzchni roboczej.
_________________
Marek 007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group